Summer Holiday Story



Ti-am promis ca iti vom povesti cum a fost in tabara si ne tinem de promisiune. Ca in toate basmele reusite, a trebuit sa trecem si noi prin cateva probe inainte de reusita misiunii, asa incat prima proba a fost schimbarea locatiei. Ne-am mutat putin mai la nord, in Ilva Mare, judetul Bistrita-Nasaud.
        Odata ajunsi aici, am revazut-o pe maica stareta, monahia Hristofora, l-am cunoscut pe parintele duhovnic Daniil Ureche si le-am intalnit pe maicile din obste. Pe tot parcursul sederii noastre, maicile si parintele ne-au primit in mijlocul lor ca intr-o familie, ne-au facut sa ne simtim cei mai alesi oaspeti pe care i-au avut vreodata si au facut ca toate emotiile noastre sa se risipeasca cu un zambet.
        Am fost gazduite in niste camere primitoare, pe care fiecare dintre noi le-a impartit cu o colega. Iar la fiecare masa am fost tratate regeste, cu bunatatile cele mai alese gasite in camarile manastirii si nu numai, pregatite de Maica Paisia si de Sora Ancuta.
In aceasta saptamana am avut si bucuria de a le sarbatori pe Maicile Siluana si Pahomia si pe Larisa. Prima dintre maicile sarbatorite ne-a invitat la o plimbare pe lac, iar cea de-a doua, la o plimbare pe munte, la stana, unde maica stareta si surorile acesteia ne-au pregatit cartofi afumati cu branza si balmos. Pana aceste minunatii au fost gata, noi am cules afine si ne-am jucat cu dragalasii copii ai gazdelor.
         Plimbarea la stana de pe Muntele Cornii nu a fost singura plimbare din aceasta saptamana. Maica stareta, parintele duhovnic si Sora Valerica ne-au dus in Poiana Zanelor pentru a ne putea bucura de un alt peisaj bistritean magnific.
       Daca ziua aveam cateva sesiunii in care ne perfectionam limba engleza prin intermediul unor jocuri si invatam aspecte noi despre cultura si civilizatia engleza sau faceam proiecte in echipe despre cateva fragmente de literatura britanica, dimineata, seara si uneori chiar si noaptea, participam la slujbele manastirii sau ne retrageam in biserica manastirii pentru a canta pricesne.
Pe langa timpul dedicat studiului, rugaciunii si plimbarilor, a mai existat un timp dedicat odihnei in care ne-am jucat jocuri de tabara, ne-am cunoscut mai bine pe noi, familiile si prietenii nostri, ne-am facut prieteni noi, ne-am uitat la filme, am ascultat muzica, am ajutat la bucatarie.
     Ne-am intors acasa cu sufletul plin de linistea si frumusetea manastirii, mai bogati in cunostinte, mai bucurosi de aerul proaspat pe care l-am respirat, de gustul apei de izvor, de sunetul de toaca si de clopot, mai incantati de oamenii pe care i-am cunoscut si cu o puternica dorinta de a ne reintoarce cat de curand.
Poate povestea scrisa e prea putin pentru a exprima trairea noastra din aceasta saptamana, asa incat am facut poze si filmulete ca sa vezi si tu cum am petrecut-o. Scrie-ne parerea ta pe adresa de email a Seminarului Teologic Ortodox, pe Facebook sau pe pagina noastra de blog: a-dynamic-lesson.blogspot.ro.
       Daca ti-a placut povestea, te asteptam sa cream impreuna una noua anul viitor. Ti-ar placea? 

Comments

Popular Posts